Trening

Trening medyczny

Wprowadź ruch – bądź sprawny – unikaj kontuzji

Trening medyczny i funkcjonalny jest dla każdego, kto chce rozwijać mięśnie i cieszyć się z ruchu. To także dobre rozwiązanie jeśli cenisz równowagę, elastyczność, siłę i stabilizację i korzystasz z ciała na co dzień. To także znakomity wybór dla osób, które dbają o sylwetkę, a ruch i wysiłek sprawiają przyjemność.

Nasze ciało jest perfekcyjnie działającą maszyną. Działa ono znakomicie do momentu, aż pojawią się w nim zaburzenia. Wtedy jednym z najskuteczniejszych narzędzi staje się diagnostyka funkcjonalna. Pozwala ona na identyfikację najsłabszego ogniwa łańcucha biokinematycznego i ocenę poprawności fundamentalnych wzorców ruchowych.

Niezależnie od tego, czy uprawiamy sport rekreacyjny, czy profesjonalny, u podnóża każdej aktywności leżą fundamentalne wzorce ruchowe. Ocena funkcjonalna, prowadzona przez specjalistów z dziedziny fizjoterapii, rehabilitacji i treningu, pozwala na określenie asymetrii i ograniczeń w układzie ruchu, które podwyższają ryzyko odniesienia urazu.

Dzięki tym działaniom trening doprowadzi szybko do wyznaczonego celu, niezależnie czy będzie to poprawa funkcji dnia codziennego, czy lepszy wynik sportowy. Opiera się na indywidualnym podejściu ćwiczącego i dużej dawce motywacji. Poprawia się mobilność, motoryka, siła i szybkość. Trening medyczny opiera się na doborze ćwiczeń od izolowanych po wszechstronne, a progresja zależy od stanu wyjściowego i możliwości ćwiczącego.

Korzyści:

  • wzmocnienie mięśni posturalnych i mięśni kręgosłupa
  • obniżenie ryzyka wystąpienia kontuzji/urazu
  • poprawa koordynacji, siły, wytrzymałości i dynamiki mięśniowej
  • dobór ćwiczeń nastawiony na indywidualne potrzeby ćwiczącego
  • reedukacja wzorców ruchowych i mobilności
  • poprawa ogólnego stanu funkcjonalnego
  • przywrócenie prawidłowej równowagi mięśniowej
  • poprawa świadomości własnego ciała w przestrzeni

Jak trenujemy

  • trening obwodowy i interwałowy
  • trening mięśni głębokich
  • trening funkcjonalny
  • elementy CrossFit-u
  • streching statyczny i dynamiczny
  • specjalistyczne ćwiczenia dla sportowców mające na celu
    poprawę dynamiki, koordynacji i siły mięśniowej
  • trening cardio i aerobowy

Dla kogo jest trening

  • dla sportowców wyczynowych w celu wprowadzenia ćwiczeń specjalistycznych
  • dla biegaczy długodystanowych, dla rowerzystów
  • dla sportowców amatorów
  • dla tenisistów, golfistów
  • dla piłkarzy i siatkarzy
  • dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z wysiłkiem fizycznym
  • w celu powrotu do pełnej sprawności po kontuzji

Facebook